Tennis- en padelschool

Lesaanbod

Tennis- en padeltrainingen, clinics en evenementen

De tennis - en padellessen, thematrainingen, clinics en evenementen worden bij LTC Hofgeest verzorgd door tennisschool Klaverstijn Tennis en Padel.

Klaverstijn Tennis en Padel staat voor:

Energiek: Klaverstijn Tennis en Padel heeft ervaren trainers en enthousiaste stagiares, die houden van veel energie (zowel in de uitstraling als in de oefeningen) op de baan. De trainingen zullen zich kenmerken door een hoge intensiteit met oefeningen die snel in elkaar over lopen.

Uitdagend: De oefeningen worden voor ieder individu zo uitdagend mogelijk gemaakt, waardoor iedereen op zijn eigen niveau kan trainen. Daarnaast streven wij naar lesgroepjes, waarin de leerlingen aan elkaar gewaagd zijn, zodat je gemotiveerd blijft en de les uitdagend blijft.

Positief: De uitstraling en feedback van de trainers vinden wij erg belangrijk. Er wordt vooral op een positieve manier feedback gegeven op de techniek. De slag van de leerling wordt zoveel mogelijk intact gehouden en vanuit verschillende oefeningen zullen we proberen de slag uit te dagen om zich aan te passen en op die manier te verbeteren. We laten zoveel mogelijk het nadenken achterwege en het lichaam voelen en ervaren.

Huidige trainers

Lars Klaverstijn ( Tennis en Padel )

Xavi Noltenius ( Tennis )

Daan Koene ( Padel )

Thijs Edens ( Padel )

Franka Hoozemans (Tennis)

e-mail: [email protected]  tel : 06-36064732

Ga naar www.klaverstijntennispadel.nl voor meer informatie, zoals tarieven en inschrijven.

Jeugd

De tennis- en padellessen worden verzorgd door Klaverstijn Tennis en Padel.

Tennislessen

De tennislessen zijn ingedeeld op kleur.
Rood (TM 8 jaar)
Oranje (8 TM 12 jaar)
Groen(12 TM 14 jaar)
Geel(14 TM 17 jaar)

De tennisleraar deelt de kinderen in op niveau.

Bij het lidmaatschap (€165) zijn minimaal 32 tennislessen inbegrepen. Die zijn verdeeld over het hele jaar.

Je kunt je inschrijven via www.ltchofgeest.nl/ledenadministratie

Voor het lesrooster kun je kijken op:  www.klaverstijntennispadel.nl

Padellessen

Voor de padellessen kun je je opgeven bij de tennisschool Klaverstijn en Padel. Indeling, dag, tijdstip en kosten worden geheel geregeld door de tennisschool.

De jeugdcommissie

De jeugdcommissie bestaat uit een aantal ouders en vrijwilligers, waarvan Caroline Schaaper het aanspreekpunt is. De jeugdcommissie wil zich samen met de vereniging inzetten voor jeugdtennis en - padel. Ook met de jeugdactiviteiten op ons park gaan wij ons best doen om het allemaal onvergetelijk te maken!

De trainer

Hoi, mijn naam is Lars Klaverstijn en ben de hoofdtrainer van LTC Hofgeest. In 1980 ben ik geboren in Hilversum met een racket in mijn hand. Momenteel woon ik in de Jordaan van Amsterdam met mijn vrouw Antoinette en onze twee dochters Beau en Indy. Tijdens mijn tenniscarrière ben ik kampioen van Bahrain (land) geworden en heb ik de halve finale van de Nederlandse Kampioenschappen Veteranen behaald. Mijn hoogste rating is 2.3 geweest. In 2021 heb ik met succes de KNLTB cursus padeltrainer afgerond en mag ik nu ook padeltrainingen geven! Met veel plezier geef ik nu de kinderen en volwassenen tennis- en padeltraining op het prachtige park LTC Hofgeest en ik hoop dit nog lange tijd te mogen blijven doen.

Voor de ouders

Als vereniging proberen wij zoveel mogelijk leuke evenementen te organiseren voor de jeugd.
Doordat wij als vereniging helemaal op vrijwilligers draaien, verwachten wij van de ouders ook dat zij hun steentje bijdragen. Denk hierbij aan het (helpen) organiseren van evenementen, het lid worden van de jeugdcommissie, het helpen bij een evenement of teamcaptain zijn van het tennisteam van uw zoon of dochter.

Aan het begin van het jaar sturen wij een lijst met de evenementen, die op het programma staan. Hierop staat waar de hulp precies nodig is. De lijst graag ingevuld inleveren bij de tennisleraar, zodat wij weten wanneer u beschikbaar bent. Alvast bedankt.

Gedragsregels :

• Je komt op tijd.
  • ⁠Mocht je te laat komen, meld je je eerst bij de trainer.
  • ⁠Je spullen leg je bij het bankje aan de zijkant van de baan.
  • ⁠Je draagt sportkleding en sportschoenen die geschikt zijn voor de tennisbaan van LTC Hofgeest.
  • Je gedraagt je respectvol, zoals jezelf door een ieder ander zou willen worden behandeld.
  • ⁠Je let op de veiligheid voor jezelf en een ander.
  • ⁠Je gaat netjes om  met de omgeving en het materiaal.
  • ⁠Je communiceert duidelijk, helder en respectvol naar een ander.
  • ⁠Je spant je in en probeert de oefening of opdrachten zo goed mogelijk uit te voeren.
  • ⁠Tijdens de uitleg van de trainer probeer je aandachtig te luisteren.
  • Ga met een probleem, een klacht⁠ of een vraag wat niet opgelost is bij de trainer langs en of de hoofdtrainer Lars Klaverstijn.
  • Afmelden van een les doet de trainer. Bij geen bericht gaat het gewoon door.
  • Zelf afmelden voor een les graag via een privé bericht naar de trainer.

Op naar een gezellig sportief jaar met z’n allen!

Vragen?

Telefoon