Dutch tennis en badminton

DUTCH TENNIS EN BADMINTON BIJ LTC HOFGEEST

Dutch Tennis is een variant op het officiële Dynamic Tennis. Dutch tennis is voornamelijk een binnensport. Het is een zeer toegankelijke sport met als groot voordeel dat het een mix is van tennis, tafeltennis en badminton. Een uitgebreide cursus of training is niet nodig, je kunt er als het ware direct mee beginnen!

Inmiddels mag deze sport zich in een toenemende populariteit verheugen. Op een aantal plaatsen in Nederland wordt Dutch Tennis gespeeld met veel beoefenaren. Niet verwonderlijk omdat Dutch Tennis:

• Gemakkelijk aan te leren is.
  • Attractief is, mannen en vrouwen spelen met en door elkaar.
  • Op gevorderde leeftijd nog goed vol te houden is (60+ lidmaatschap).
  • Gespeeld wordt met lichte materialen waardoor blessures een uitzondering zijn
  • Dynamisch en aantrekkelijk is om op recreatief niveau te spelen
  • Leuke en nieuwe contacten maakt tijdens en na afloop van de wedstrijden
  • Elk jaar in januari een ééndaags toernooi heeft, waar wedstrijd en gezelligheid worden  gecombineerd!

HEB JIJ HET AL EENS GESPEELD? ÉÉN KEER SPELEN EN JE BENT VERKOCHT! Dutch Tennis wordt gespeeld op de binnenste lijnen van een badmintonveld. Het net hangt op 82-85 cm. Het spel wordt gespeeld met de oude regels van tafeltennis, wat het dubbelspel aantrekkelijk maakt.

Dutch Tennis wordt gespeeld met een speciaal ontwikkeld racket met extreem laag gewicht van ca. 170 gram en met een lichtgewicht foambal van ca. 15 gram. Dit geeft elke speler de mogelijkheid snel, behendig en met veel effect te spelen. Dankzij deze materialen kost het nagenoeg geen kracht om de bal te spelen.

SPEELDAGEN EN TIJDEN

Van september tot en met juni:

Sporthal Zeewijk IJmuiden                  : woensdag van 09.00 – 11.00 uur

Sporthal Het Polderhuis Velserbroek.   : vrijdag van 14.30 – 16.30 uur

Informatie en aanmelden via [email protected]

BADMINTON

Op vrijdagmiddag van 14.30 – 16.30 uur wordt in het Polderhuis Velserbroek op recreatief niveau op 4 banen badminton gespeeld. Gelijktijdig wordt in de hal Dutch Tennis gespeeld waardoor in de pauze gezamenlijk de koffie en thee wordt gedronken in de kantine van Rinus Otte. Zelf jouw badminton racket meenemen, de shuttles wordt door LTC Hofgeest aangeschaft.

Tijdens de (basis) schoolvakanties in de Gemeente Velsen zijn beide sporthallen Zeewijk en Het Polderhuis gesloten voor Dutch Tennis en badminton.

inschrijfformulier senioren 60+.pdf